Rött är sött.

Hejsan!
 
Hoppas att alla har haft en bra dag.
 
Idag kommer jag blogga ett kort som går i svart och rött.
 
Kortbasen är ca 13.5x13.5cm och jag har köpt de i 100 pack med stomme och kuvert. 
Det snygga bakgrunds pappret är ett A4 från reprint som jag har köpt via scrapbookingklubben/presentboden
där har jag även köpt de superfina mörkröda rhinestones som är av märket YouDo.
 
Den utstansade vita runda är en dies från MarianneDesig (Ribbon Doily CR1350), som är så fiffig att man kan trä valfritt band runt och göra en rosett eller liknande där ändarna på bandet möts. Jag har valt att använda ett organzaband som är ca 0.8cm brett i en fin röd färg.
 
Bilden på flickan med hjärta kommer även det från MarianneDesign och är ett klippark med sex st olika bilder och det heter Cute Girls (VK9564)
 
Dom gröna bladen har jag stansat ut med hjälp av en dies ur ett set med 9 olika löv/blad stansar från Tim Holtz det setet heter Tim Holtz Sizzix Thinlits Dies 9 - Garden Greens. De röda rosorna som jag fäst ovanpå bladen kommer jag inte ihåg vart jag köp, men de kan vara så att de kommer från wildorchidcrafts.com som är ett företag i England.
 
Och den Superfina Grattis på födelsedagen stämpeln är en gummistämpel från Malins Stämplar. jag har länkat till hennes blogg i tidigare inlägg.
 
Hoppas ni gillade kortet !
 
/Rebecka
 
 
Anethe
2018-05-26 @ 10:12:26

Så fint!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

rebeckaskapar.blogg.se

Hej Mitt namn är Rebecka Björk. Jag älskar att pyssla med bland annat Scrapbooking/Kortmakeri och smycken och det är detta jag kommer att blogga mest om men de kan hända att det smiter in lite annat också :)

RSS 2.0