Allt man kan fira ska man fira.

Hej!
Idag kommer jag att blogga om ett kort i petrolblå/turkos färgskala där jag har använt mig av spillbitar som har blivit över när jag tillverkat något annat förut.
 
 
Kortstommen är ca 10.5x15cm (C6) och kommer från ett 50pack med kort och kuver.
 
Det mönstrade bakgrundspappret kommer från CraftEmotions och finns i paperspacken (paper stack) som heter Happiness i det blocket finns många fina papper i väldigt klara färger. Packen går i lila och petrol.
 
Det enfärgade pappret kommer också från märket CraftEmotions dom säljs i 10 pack till ett väldigt bra pris just denna färgen heter Sage Pastel 1055.
 
Till den vita utstansade bakom texten har jag användt mig av en dies från märket Prima tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter.
 
Den fina textstämpeln är en gummistämpel från Malins stämplar.
Den har jag stämplat upp med en stämpeldyna från Memento och färgen på den heter Rich Cocoa.
Sedan har jag stansat ur den med en rund dies som kommer från ett set med flera olika storlekar men jag kommer inte ihåg märket. 
Och som vanligt när jag sotat kanterna så att de ska se gammalt ut så har jag använt mig av Prima Chalk Fluid Edger färgen "teak wall".
 
Blommorna kommer från panduro och säljs i 120 pack, en färg flera nyanser i varje pack.
Dem finns flera olika färger att välja mellan.
 
De små söta fjärilarna har jag stansat ut med en dies från marianne design och heter Butterflies (CR1354)
dessa använder jag väldig ofta för att de är så söta och passar nästan till alla kort/alster.
 
/Rebecka
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

rebeckaskapar.blogg.se

Hej Mitt namn är Rebecka Björk. Jag älskar att pyssla med bland annat Scrapbooking/Kortmakeri och smycken och det är detta jag kommer att blogga mest om men de kan hända att det smiter in lite annat också :)

RSS 2.0