Romantiskt i rosa

Hej
Idag bloggar jag ett lite romantiskt kort i rosa toner
 
 
Kortstommen är ca 10.5x15cm (C6) och kommer från ett 50pack med kort och kuver.
 
Bakgrundpappret kommer från BoBunny och blocket heter Butterfly Kisses.
 
Flickan med väska är en äldre stämpel från The Greeting Farm.
Jag har stämplat med Memento Tuxedo Black på Colorcopy 200grams och sedan färglagt med mina promarkerpennor.
Efter att jag färglagt färdigt så stansade jag ut bilden med en dies från Gummiapan som heter Stitched Rectangles (set på 8 olika storlekar) och sedan smutsade jag kanten väldigt lätt med Prima Chalk Fluid Edger färgen "Teak Wall"
 
Till de utstansade "hjärt-nätet" bakom bilden har jag användt en dies som jag har köpt på Wish/Ebay/Fyndiqsuperbilligt men det finns liknande dies på tex Gummiapan.
 
Den superfina texten "Grattis på födelsedagen" är en gummistämpel från Malins stämplar.
Den har jag stämplat med stämpeldynan Memento Rich Cocoa och sedan mätat och klippt ut och smutsat med samma chalk som jag användt till stämpelbilden.
 
Skapa kort är bra för själen!
/Rebecka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

rebeckaskapar.blogg.se

Hej Mitt namn är Rebecka Björk. Jag älskar att pyssla med bland annat Scrapbooking/Kortmakeri och smycken och det är detta jag kommer att blogga mest om men de kan hända att det smiter in lite annat också :)

RSS 2.0