Kort med Chokladkaka! :)

Hej
 
Idag kommer jag blogga om ett chokladkort. 
Alltså ett kort där de ryms en chokladkaka, lite samma stuk som Toffifeekorten. 
 
 
 
Jag använder ett cardstock som är ca30x30cm till att vika basen. finns dem som använder sig av två papper i A4 storlek och de finns många olika varianter av hur man kan göra dessa chokladkakekort.
Mitt tips om du skulle vilja prova vika ett, så googlar du på Chokladkort Tutorial så hittar du säkert en beskrivning och modell som passar dig.
 
 
Jag sätter mönsterpapper innan jag limmar ihop kortet färdigt för att jag tycker att de är enklare att få de fint när det enfärgade pappret fortfarande ligger platt på skrivbordet.
När då allt är limmat och kortet har fått sin form som ska passa till en chokladkaka.(Denna vikta kortstommen passar till Chokladkakor med samma storlek som Chokladkakan lindt Excellence) så kan man börja dekorera kortet.
 
Mönsterpappret på både ut och insidan som jag har använt kommer från Joy och är ett block som är 15x30cm och heter Shabby Chic.
 
Stämpeln "grattis på födelsedagen" har jag stämplat upp med en stämpeldyna som heter Memento Rich Cocoa. Jag kommer tyvärr inte ihåg märket på stämpeln.
 
Blommorna på detta kort kommer från Ebay och från hemsidan wildorchidcrafts.com
 
Bladen har jag stansat ut med min stansmaskin där jag har använt en dies från Creative Expressions/Sue Wilson och heter Lace Edged Leaves (CED1456
 
Stämpelmotivet är en digistamp som jag har köpt via sidan Etsy.com och designern heter Faeryink och bilden heter Teacups fairy. Man köper digistämpeln via hemsidan och får sedan en länk där man kan ladda ner den till sin dator och skriva ut på valfritt papper för färgläggning. Jag har skrivit ut på Colorcopy 200g eftersom att jag tycker att de är ett bra papper när jag färglägger med promarker pennor
 
 
På insidan av detta kortet har jag inte dekorerat någonting alls förutom att jag har gjort en ficka med en liten lapp där man kan skriva en liten hälsning eller varför inte sätta ner en lott eller något liknande bakom lappen med medelandet.
 
Jag tycker att det är en väldigt fin present att ge till någon som fyller år och den brukar vara uppskattad av mottagaren. 
 
Hoppas du fick lite inspiration :)
 
/Rebecka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

rebeckaskapar.blogg.se

Hej Mitt namn är Rebecka Björk. Jag älskar att pyssla med bland annat Scrapbooking/Kortmakeri och smycken och det är detta jag kommer att blogga mest om men de kan hända att det smiter in lite annat också :)

RSS 2.0