Grattiskramar

Hej!
Idag kommer de att bloggas om ett kort som går i färgen lila!
 
 
Kortstommen är ca 10.5x15cm (C6) och kommer från ett 50pack med kort och kuver.
 
Kommer tyvärr inte ihåg vilket märke de är på bakgrundspappret men jag tror att de är från ett block av märket studio light.  
 
De små mörklila doiliesarna/kakpappren är av märket Doodlebug design. Just denna färgen vet jag inte om den finns inne nu men andra färger finns på bland annat moas pyssel.
 
Shopping tjejen är en äldre stämpel från The Greeting Farm. Som jag har stämplat upp på Colorcopy 200grams papper och sedan har jag färglagt dem med promarker pennor.
Jag tycker att pappret Colorcopy och stämpeldynan memento tuxedo black fungerar bäst till promarker pennor.
När tjejen var färdig färglagd stansade jag ut den med ens dies (5st i olika storlek) som jag har köpt på typ Wish/Ebay/Fyndigsuperbilligt jag kommer inte ihåg på vilken. "Smutsat" kanterna med Prima Chalk Fluid Edger färgen "teak wall" så att de ska se lite gammalt ut och även få mer djup .
 
Blommorna kommer från panduro. Dom säljs i 120pack. En färg men flera nyanser och former i samma packet. Dom finns i många olika färger.
 
Kommer tyvärr inte ihåg märket på stämpeln "Grattiskramar"
Texten har jag sedan stansat ut med en dies av märket Cheery lynn Pierced Banners (CLD-DL303)
Har även där använt Prima Chalk Fluid Edger färgen "teak wall" för att få kanten att se lite "gammal" ut
 
Alltid skoj att skapa kort!
/Rebecka
 
 
 
Anethe
2018-04-10 @ 21:05:53

Jättefint kort!

Anethe
2018-04-10 @ 21:05:54

Jättefint kort!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

rebeckaskapar.blogg.se

Hej Mitt namn är Rebecka Björk. Jag älskar att pyssla med bland annat Scrapbooking/Kortmakeri och smycken och det är detta jag kommer att blogga mest om men de kan hända att det smiter in lite annat också :)

RSS 2.0